Інформація про проведення акції „Виховуємо толерантність” у Глухівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №6
„ Ми повинні бути сильними, вільними і багатими, щоб нас поважали; ми повинні бути миролюбними, щоб нас не боялися; ми повинні бути розумними, підприємливими,щоб з нами шукали співробітництва; ми повинні бути справді демократичними, щоб допомагати своїм прикладом здобувати свободу іншим”
Михайло Грушевський.
Загальноосвітня школа покликана готувати підростаюче покоління до життя, давати їм знання основ наук, а також здійснювати важливий фактор, регулятор гармонійного розвитку людини. Виховання – це цілісна система формування особистості. І тому, у час розвитку науково-технічного прогресу, необхідно велику роль надавати моральному вихованню дітей. Моральне виховання в сім’ї та школі – це виховання доброти, поваги один до одного, терпимості і розуміння. Система загальної середньої освіти має сприяти формуванню гармонійно розвинутої, соціально й національно свідомої людини, здатної протидіяти виявам бездуховності, наділеної усвідомленим прагненням до саморозвитку й самовдосконалення. Головна мета морального виховання – набуття молодим поколінням морального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення культури міжособистісних і міжнаціональних відносин. Основні завдання морального виховання – набуття знань про моральні принципи, норми та правила суспільної поведінки; виховання моральних почуттів, потреб і ставлення до оточуючого; формування моральних ідеалів, переконань, стійких навичок і звичок моральної поведінки. Виходячи з цих понять, у нашій школі з 11 по 15 листопада була проведена акція „Виховуємо толерантність”, присвячена Міжнародному Дню толерантності, що проголошений 16 листопада 1995 року сесією Генеральної конференції ЮНЕСКО. Мета акції – формування у всіх учасників навчально-виховного процесу почуття терпимості, ціннісного ставлення до людини, підвищення їх рівня правової культури. Одним із завдань тижня є зробити поняття близьким і зрозумілим для всіх учасників навчально-виховного процесу. Толерантність – це готовність і здатність без протесту сприймати особистість, повага до свободи іншого, його думок, поведінки, політичних та релігійних поглядів, виявлене почуття милосердя, співчуття терпимості, готовність до примирення. З цією метою та виконуючи наказ № 637 від 05.11.2013 року по відділу освіти міської ради , у школі була спланована акція „Виховуємо толерантність”, протягом якої були проведені такі заходи:
11 листопада Тиждень розпочався лінійкою для учнів 5-11 класів, яка була присвячена Дню толерантності. Учні ознайомилися з планом проведення тижня та запланованими заходами. Учням 9-11 класів було запропоноване соціологічне опитування „Що ви знаєте про толерантність?” Педагогічним працівникам надані методичні рекомендації щодо проведення акції „ Виховуємо толерантність”. Музичний супровід перерв. Виставка тематичної художньої літератури.
12 листопада Музичний супровід перерв. Випуск загальношкільної газети „Психологічний вісник”. Класоводи 1-4 класів та Соціальний педагог Т.В.Козловська протягом тижня провели бесіди та заняття для учнів своїх класів за темами: „Вміємо спілкуватися”, „Таємниці душі”, „Душа – це наш витвір”, „Кожен цікавий”.
Згідно з розкладом були проведені виховні години за темами: „Розуміння цінності почуттів іншої людини” – 7-і кл., „Толерантність, позитивне значення толерантності у формуванні цілісної особистості молодої людини” 10-11 класи, „Друг – це другий я” 5 –і класи, „Світ не без добрих людей” – 6-і кл., „Толерантна людина – найважливіша умова миру і злагоди в сім’ї, колективі, суспільстві”, „Чим відрізняється толерантна людина від інтолерантної?” 8-9 класи. Був проведений конкурс емблем на тему: „Толерантність для мене – це ...” серед учнівських колективів 5-7класів. 13 листопада - Конкурс віршів на тему толерантності провели вчителі-філологи. - Година спілкування „Толерантність врятує світ” була проведена для учнів 6-х класів. - Заняття з елементами тренінгу „Толерантна особистість” було проведено для учнів 10 кл. - Згідно з розкладом протягом тижня відбулося тестування старшокласників „Наскільки ви терпеливі?”
14 листопада З учнями 5-х класів були проведені виховні години „Дивись на мене як на рівного”. Анкетування „Чи толерантні Ви?” проведено для педагогічних працівників.
Круглий стіл для батьків „Ми та наші діти ” допоміг батькам краще зрозуміти своїх дітей, продуктивніше спілкуватися, передавати свій позитивний досвід толерантних відносин з оточуючими людьми.
15 Листопада Педагогічні працівники стали учасниками заняття з елементами тренінгу „Толерантне спілкування” З учнями 7-х класів були проведені заняття „Добро починається з тебе”
18 листопада було підведено підсумки акції „Виховуємо толерантність” на лінійці. Були відзначені грамотами переможці - класні колективи, за найкращі роботи в конкурсі емблем „Толерантність для мене – це ...” та конкурсі віршів, присвячених темі толерантності. Висновок: Проводячи обробку результатів соціологічних опитувань та анкетувань, ми з’ясували, що учні добре володіють поняттям толерантність”, знають його значення. Говорячи про себе, найбільшу перевагу надають наступним рисам: умінню вислухати іншу людину, доброзичливості, гуманізмові, допитливості, почуттю гумору; не вистачає, на думку старшокласників, терпимості до розбіжності, прийняття інших такими, якими вони є, поблажливості, чуйності. У собі ж учні хочуть вдосконалювати такі риси характеру: альтруїзм, терпимість до розбіжності, емпатію, уміння вислухати людину, чуйність. На думку учнів 10-11 класів учителі, які викладають в їхніх класах відзначаються вмінням володіти собою, доброзичливістю, гуманізмом, допитливістю. Старшокласники вважають, що наявність рис, про які йдеться, відіграє важливу роль у спілкуванні з іншими людьми. Класним керівникам, соціальному педагогу та психологу слід приділити увагу рисам характеру учнів, які недостатньо розвинені (альтруїзм, емпатія, терпимість до розбіжності, уміння вислухати іншу людину.) Педагоги, батьки вважають потрібним проведення таких заходів для підвищення рівня вихованості серед молоді.
|