Загальноосвітня школа покликана готувати підростаюче покоління до життя, давати їм знання основ наук, а також здійснювати важливий фактор, регулятор гармонійного розвитку людини. Виховання – це цілісна система формування особистості. І тому, у час розвитку науково-технічного прогресу, необхідно велику роль надавати моральному вихованню дітей. Моральне виховання в сім’ї та школі – це виховання доброти, поваги один до одного, терпимості і розуміння. Система загальної середньої освіти має сприяти формуванню гармонійно розвинутої, соціально й національно свідомої людини, здатної протидіяти виявам бездуховності, наділеної усвідомленим прагненням до саморозвитку й самовдосконалення. Головна мета морального виховання – набуття молодим поколінням морального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення культури міжособистісних і міжнаціональних відносин. Основні завдання морального виховання – набуття знань про моральні принципи, норми та правила суспільної поведінки; виховання моральних почуттів, потреб і ставлення до оточуючого; формування моральних ідеалів, переконань, стійких навичок і звичок моральної поведінки. Виходячи з цих понять, у нашій школі з 12 по 16 листопада була проведена акція „Виховуємо толерантність”, присвячена Міжнародному Дню толерантності, що проголошений 16 листопада 1995 року сесією Генеральної конференції ЮНЕСКО. Основна мета заходів акції – формування у всіх учасників навчально-виховного процесу бажання і потреби вести здоровий спосіб життя, порядності, доброзичливих стосунків, почуття терпимості, ціннісного ставлення до людини, підвищення їх рівня правової культури, допомога тому хто її потребує. Одним із завдань тижня є зробити поняття близьким і зрозумілим для всіх учасників навчально-виховного процесу. Толерантність – це готовність і здатність без протесту сприймати особистість, повага до свободи іншого, його думок, поведінки, політичних та релігійних поглядів, виявлене почуття милосердя, співчуття терпимості, готовність до примирення.
12листопада Тиждень розпочався лінійкою для учнів 5-11 класів, яка була присвячена Дню толерантності. Учні ознайомилися з планом проведення тижня та запланованими заходами. Учням 8-11 класів було запропоноване соціологічне опитування „Що ви знаєте про толерантність?” Педагогічним працівникам надані методичні рекомендації щодо проведення тижня толерантності.
13 листопада Випуск загальношкільної газети „Психологічний вісник”.
Класоводи 1-4 класів провели заняття для учнів своїх класів за темами: „Вміння безконфліктно спілкуватися”, „Таємниці душі”, „Друг - це другий я”, „Кожен цікавий”.
Згідно з розкладом були проведені виховні години за темами: «Розуміння цінності почуттів іншої людини», «Бути толерантним – що це означає» 5-6 класи, „Толерантність, позитивне значення толерантності у формуванні цілісної особистості молодої людини” 10-11 класи, „Толерантність врятує світ” 5 класи, „Толерантна людина – найважливіша умова миру і злагоди в сім’ї, колективі, суспільстві”, „Чим відрізняється толерантна людина від інтолерантної?” 8-9 класи.
14 листопада Був проведений конкурс емблем на тему: „ Як я розумію толерантність” серед учнівських колективів 5-11класів.
Згідно з розкладом протягом тижня відбулося тестування старшокласників „Наскільки ви терпеливі?”
15 листопада З учнями 10-11 класів були проведені тренінги „Толерантна особистість”. Для учнів 6-7 класів були проведені виховні години „Дивись на мене як на рівного”. 16 листопада З учнями 5-6 класів були проведені тренінгові заняття „Подорож у Країну Спілкування”, „Толерантність у нашому житті”
Для педагогічних працівників був проведений тренінг-семінар „Толерантне спілкування”. Круглий стіл для батьків „Ми і наші діти ” допоміг батькам краще зрозуміти своїх дітей, продуктивніше спілкуватися, передавати свій позитивний досвід толерантних відносин з оточуючими людьми.
Підсумки проведеної роботи були зроблені на загальношкільній лінійці. Найактивніші класні колективи відзначені грамотами.
|